E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zondag, juli 17, 2011

Goede benen 16.7.2011 (50)

Het is weer zaterdag en weer staat er een zwaar buienfront voor de deur
Andrej is zoals reeds vermeld voorlopig uitgeschakeld, maar op zaterdag zijn Gerald, Kerrie, Roy en Henk present.

We kiezen voor de richting Neede want er staat weer eens een harde wind. Henk en Kerrie beginnen als een theekransje aan de rit en omdat het zo langzaam gaat, rijdt Gerald er langs en ga ik met hem mee. Als ik even later achterom kijk, zie ik dat ook Gerald meedoet aan het theekransje en dat ik alleen zo'n honderd meter voor hen fiets... Het lijkt wel siësta...

Na Hengevelde staat de wind nog straffer en gaan we kop over kop naar de Needse berg. Op het laatste klinker stuk geeft Roy zich even gewonnen en wacht ik hem op om hem weer naar de groep te brengen.

Op de berg zelf zit ik natuurlijk weer op het verkeerde moment op kop en rijd ik maar domweg omhoog. Gerald en Henk volgen, Kerrie en Roy passen.

Nadat we de "berg" nog eens van de andere kant pakken, krijgt Henk (weer) een lekke band.
Roy ziet hierin zijn redding. Als blijkt dat een CO2 - patroon niet altijd werk, moet de band handmatig worden opgepompt en met 3 bar in Henk's achterband vervolgen we onze weg.

Dezelfde weg terug betekent automatisch de wind vol in de rug en al snel wordt het tempo opgeschroefd. Als ik nog maar net 2 seconden op kop zit, haalt Kerrie me al met een bloedvaart in. Dit wordt wel zijn zwanenzang, want even later valt ie zo dood als een pier. Roy is op dat moment al gezien..

Met ons drieën knallen we met een vaartje van 47 door en als we bij een kruizing bijna geen voorrang verlenen aan een quad, verliezen we ook Gerald.
Vanaf Hengevelde fietsen we iets langzamer, waarbij Henk zijn complete gereedschapsset verliest.

Het laatste stuk tot Delden wordt er nog even gereden en vlak voor de brug probeert Gerald weg te rijden. Mijn benen kunnen vandaag echter niet stuk en met redelijk veel gemak pareer ik zijn aanval.

Lekker gereden vandaag, de benen voelen echt goed aan....