E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zaterdag, juni 21, 2008

Training 18 juni 2008 (55)



Voordat ik de fiets uit de schuur haal, bemerk ik al een lekke band. Snel geplakt en daarna als een speer naar Hans' huis.

In tegenstelling tot het vaste Tubanterrondje rijden we vanavond het NK-parcours in Ootmarsum.
Gerald en Martin zijn de grote afwezigen. Hans, Henk, Andrej, Freek, Bolhuis en Herbert zijn er wel.

Vlak na Saasveld hoor ik ineens mijn achterband sissen... Wederom een lekke band. Het verwisselen gaat allemaal niet zo makkelijk, want bij de reserveband breekt ook nog eens het ventiel af... Met hulp van Andrej, krijgen we er nog zo'n 5 bar (?) in, hetgeen niet bevordelijk is voor de moraal.

Bij Agelo aangekomen, loodst Freek ons over het parcours, waarover 2 weken de profs knallen.
Bij de eerste klim valt de groep al meteen uitelkaar, maar kan ik me voorin handhaven. Het stuk dwars door Ootmarsum vind ik helemaal niks met al die kinderkopjes.

Daarna volgt de klim op de Nutterseweg (?). Voor mij een volstrekt onbekende klim. Freek is wederom de sterkste en voorlopig blijf ik even in zijn wiel. Als ik achterom kijk, zie ik dat de reste gelost is. De klim is niet stijl, maar wel erg lang. In het eerste stuk doe ik nog even kopwerk, maar vanaf dan kan ik alleen nog maar volgen. Op hangen en wurgen weet ik Freek te volgen en komen we samen boven. Op de grote weg aangekomen horen/zien we Andrej nog even vol op de stoeprand klappen en moeten we vervolgens de Kuiperberg nog even bedwingen. Ook hier komen Freek en ik ruim voor de rest boven.

In de afdaling komt strijkijzer De Jong ons voorbij (wat is er met zijn vorm gebeurd?) en daarna rijden we kop over kop weer richting Hengelo.

Toch mooi eventjes "prof" gespeeld !