E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, augustus 30, 2007

Run Bike Run Borne 25 augustus 2007


De benen zijn de laatste weken goed, dus ik was helemaal klaar voor de RBR.


Bert had volgens mij niet overmatig getraind, maar heeft altijd een solide basis.


Na één looprondje zie ik dat Bert al zo'n 2 minuten achter de loper van Henk loopt en dat Paul en Jolanda hem op de hielen zitten.

Na het tweede rondje is het gat met Henk te groot, lopen Bert en Paul samen en op kleine afstand Jolanda.


Op het wisselpunt komen Bert en Paul gelijk aan, maar ben ik net iets eerder weg uit het Parc Fermee dan Evert (wereldkampioen). Zoals meestal in de eerste kilometers zit ik achter m'n adem en zie ik niemand voor me fietsen.. Richting Saasveld zie ik iemand in een hoog tempo naderen. Bij het Anker stel ik voor samen kop over kop te rijden, maar vlak nadat ik dit vroeg klapte dit talent in elkaar.


Vanaf dat moment was het kommer en kwel. De meeste stukken zat ik eenzaam te zwemmen tussen groepjes die over het algemeen te langzaam voor me waren, die ik vervolgens maar weer verliet, hetgeen weer niet ten goede kwam aan m'n tempo.


Kortom ik heb geen moment m'n ritme gevonden en ik eindig dan tenslotte ook in een matige tijd. De prestatie van vorig jaar was moeilijk te evenaren, maar dit had ik er niet van verwacht !

Vlak na mijn binnenkomst zie ik Gerald al, die een prachttijd moet hebben gereden. Onze wereldkampioen eindigt niet ver achter hem....


Als team doen we het uiteindelijk niet zo beroerd, maar ik had er meer van verwacht..


Gereden: 30 km plus 10 (heen en terugreis)