E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, augustus 16, 2007

Training 14 augustus 2007

Tubanteravond met maar weinig Tubanters. Hans is nog niet terug van vakantie en Martin is verhinderd. Terwijl ik met Andrej sta te wachten bij Hans' huis, bellen we Gerald of hij nog meegaat. Blijkt dat hij al vertrokken is !!

Een paar minuutjes later arriveert Henk en fietsen we richting Delden. Vóór de sluis van Wiene geef ik gas en merk ik pas later dat er niemand overneemt. Zonder dat ik het wist had ik een gat van zo'n 100 meter !!

Vanaf dat moment rijden we kop over kop en zetten we de achtervolging op Rodel in. De wind staat gunstig deze avond en we rijden constant 40km/u. Rodel is echter in geen velden of wegen te zien. De voorsprong is waarschijnlijk toch echt te groot.. Eendrachtig werken we samen. In Stokkum forceer ik nog een keer en wederom voel ik me beresterk...

Op de Markeloseberg neemt Andrej het initiatief maar volgen Henk en ik redelijk eenvoudig..

Op de Herikerberg versnel ik en rijd ik rond de veertig in het uur tegen de helling op. Vlak voor de top passeert Andrej me, herstel ik heel even in z'n wiel en knal er nog een keer overheen. Dit is de mentale tik voor onze veteraan.

Full speed rijd ik naar beneden, maar probeert Andrej nog even de sprint te pikken...
Dankzij m'n recente EPO-kuurtje pareer ik hem vrij eenvoudig.

Richting Delden hebben we het tempo hooggehouden, maar Rodel hebben we nooit bijgehaald....
Hij MOET in bloedvorm zijn....

Gereden: 52 km
Gemiddeld: 35,9 km/u