E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

woensdag, mei 24, 2006

Clubkampioenschappen Tubanters 22 mei 2006

Door het slechte weer en een familiedag is er het afgelopen week(end) niets van fietsen gekomen. Een slechte voorbereiding voor de CK of doet de rust me juist goed.
De weersvoorspellingen voor maandag zijn ook weer slecht. Toch is het in het begin van de avond droog en besluiten Andre en ik om met de fiets naar Almelo te gaan. Gerald heeft definitief afgezegd en zal ons met de auto terug naar huis brengen.
In Almelo aangekomen blijkt dat de dames Tubanters ook meedoen en daarnaast verschijnt Freek de Boer aan de start. Freek is een trainingsmaat van Wouter en is sinds kort lid.

Met 16 man/vrouw verschijnen we droog aan de start. Zoals gebruikelijk en verwacht gaan we hard van start. Henk de Jong knalt meteen weg en sleurt de rest mee. Ik heb altijd moeite om zo snel in mijn ritme te komen en bungel achteraan het peloton. (eerst maar even wennen aan de bochten en op adem komen). Al snel blijkt dat Freek goede benen heeft; hij neemt regelmatig initiatief en rijdt sterk. Ook Jeroen doet weer het nodige werk, maar ik weet dat ie dit voor Haico doet.
Al snel begint het te regenen en vlak daarna is er vlak voor de klim een valpartij. Eén van de dames gaat tegen de vlakte. Gentleman Andre is hier zo van geschrokken, dat hij zich over de dame ontfermt (einde goede uitslag!!). De overige dames rijden heel divers. Eigenlijk zijn er 2 dames die goed meerijden.

Na een paar rondjes ben ik weer op adem en kan ik voorin meerijden. Opvallend is dat Haico ook op kop meerijdt. Bijna alle ontsnappinkjes mislukken. (o.a. die van Martin, Freek, Henk en mijzelf) totdat zo'n 4 rondjes voor het eind Freek ontsnapt met in zijn wiel de sterkste dame. Op dat moment kijkt iedereen mekaar aan en gebaren we dat de oorspronkelijke favoriet (Haico) het gat maar dicht moet rijden.
De inmiddels gedubbelde Andre krijgt het echter op de heupen en neemt het werk van Haico over, wat hem niet in dank wordt afgenomen.

Hoe dan ook, het tweetal wordt niet meer teruggepakt omdat ze eenvoudigweg te sterk zijn. Tot 2 rondjes voor het eind besluit ik me gedeist te houden om in de sprint nog wat over te hebben en deze tactiek werkt !!! De achtervolgende groep is ondertussen uitgedund tot Henk, Martin, Haico, één van de dames (volgens mij) en mezelf. Haico komt in de problemen en hem wordt de kop opgedrongen. Bovenop het klimmetje schakelt hij groter en dan begint de sprint !

Ik kreeg het even moeilijk om in zijn wiel te komen, maar toen ik er eenmaal inzat begon ik in mijzelf te geloven. Haico viel toch redelijk snel stil en ik kon er eigenlijk vrij gemakkelijk overheen !! Derde plaats !! en wat ik nog veel belangrijker vond, was dat ik Haico versloeg; toch een soort wraak en gerechtigheid !!!

Uiteindelijk blijken er twee uitslagen te zijn; één voor de dames en één voor de heren, waardoor ik nog een plekje opschuif in de uitslag. Plek twee !!!!

In de kantine nog een extra onderscheiding gekregen van Martin, namelijk de "profiteur" troffee !!!! Andre gaat naar huis met de "Stilist" troffee, vanwege zijn mooie zit op de fiets...

Een geslaagde avond met een verdiende winnaar... De tweede plek was het hoogst haalbare dit jaar....