E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

zaterdag, juli 23, 2011

Bijna een elftal... (70) 20-7-2011

Voor mij één van de laatste Tubanteravonden voor mijn vakantie. Hierna nog één keer en dan lekker richting Italië.

Het weer is wederom prima ondanks alle onheilspellende vooruitzichten. Als gevolg hiervan een een nieuw seizoensrecord qua opkomst. Maar liefst 10 man (vrouw).
Mechteld, Henk, Freek, Guus, Wouter, Roy, Frank (jaja hij is er weer..), Jeroen, Ramon en ik !!
Andrej is nog herstellende van zijn valpartij van vorige week.

Wat is er trouwens gebeurd met de andere vaste waarden op de woensdag? Ik noem een Hans van der Perk, Jeroen Slagt, maar ook Martin Veldman enz..???

Al snel wordt er na Wiene kop over kop gereden en rijden we een lekker tempo. Frank en Roy nemen op bevel geen kop over en het blijkt maar weer dat dit wat lucht voor hen geeft.
Vlak voor Hengevelde moet er weer zonodig gesprint worden, maar doe ik niet mee aangezien ik net van de kop af kom. Volgens mij blijkt Jeroen de snelste te zijn, maar hij gooit dan ook onderweg wat ballast weg. (zijn pompje).

Terwijl wij in Hengevelde rustig doorrijden zien we Jeroen niet meer terug. Richting Diepenheim verhogen we het tempo weer en zien we Ramon als sterkste van de groep hard overnemen.
Eenmaal in Diepenheim aangekomen, na een sprint a deux tussen Henk en Ramon(?) blijkt dat we Jeroen definitief zijn kwijtgeraakt.
Terwijl de groep doorrijdt besluiten sociale Henk en ik even op hem te wachten. Als dit toch wel heel lang blijkt te duren en we nog steeds geen Jeroen zien, zit er voor Henk en mij niks anders op om het gat met de groep snel dicht te rijden.

Bij Stokkum vinden we weer aansluiting, maar heb ik als gevolg hiervan wel even een jasje uitgedaan. De helling vóór de Markelose berg laat ik even lopen, maar zie ik ook een sterke Mechteld op kop rijden.

Op de Markelose berg voel ik me nog steeds niet helemaal jofel, maar herstel ik op het tweede stuk en eindig ik toch nog redelijk vooraan. Ondertussen krijgen Frank, Roy, maar ook Wouter het even wat lastig.

Met de extra lus van Henk pakken we de Apenberg en de klim naar het hotel (Schwarzwald) nog even mee, waar m'n benen het weer doen ;)

Het laatste stuk van Enter naar Delden wordt er weer kop over kop gereden en zien we ineens een overmoedige Frank vol in de wind de groep voorbij rijden. Deze kamikaze-actie moet ie al snel bekopen. Op de brug wordt er nog even gesprint en mis ik ineens een sterke Ramon. Na de Rijssense berg heeft deze talentvolle Tubanter zich nog nauwelijks laten zien.. Heeft ie zijn kruit te vroeg verschoten in de aanloop naar deze "berg"?

Als vlak voor Delden Wouter er nog even een snok aan geeft wordt er nog even strak doorgekacheld en zien we ook Wouter sterven.. Opvallend is dat Roy nog steeds volgt en zelfs een gat dicht rijdt.. (volgende week ook maar eens kopwerk???)

Lekker gereden vanavond ! Volgende week weer allemaal van de partij??

1 Comments:

  • At 10:24 p.m., Anonymous Hans van der Perk said…

    Edwin

    Door een nekhernia heb ik de laatste twee maanden niet meer gefietst, bedankt voor de interesse groeten Hans.

     

Een reactie posten

<< Home