E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, april 20, 2006

Amstel Goldrace 2006 15 april 2006

Het eerste echte doel van dit seizoen. Martin heeft zich inmiddels bij ons gevoegd en rond een uur of negen starten we midden in de massa. Theo heeft al een kleine voorsprong genomen en gaat gewoon zijn eigen weg.
Bij de eerste klim vindt al meteen een schifting plaats. Martin klimt het makkelijkst, ik kan hem wel volgen maar ben bang dat ik me te vroeg opblaas. Gerald en Andre rijden hun eigen rit. Bij de beklimming van de Bemelerberg merk ik het effect van teveel bier (Duvel) op mijn algehele gestel. Martin fietst zo'n 10 meter voor me uit en ik besluit niet elke keer dit gaatje dicht te rijden. In het begin heeft hij nog op me gewacht, maar uiteindelijk heb ik hem gezegd maar door te fietsen. Verder heb ik de tocht in m'n eentje gereden en had het goede ritme niet echt te pakken. Pas na zo'n 100 km kreeg ik een beetje de geest, maar was ondertussen mn basistempo forst gezakt.
De Eyserbosweg viel me dit keer niet tegen. Op de Keuterberg moest ik van mijn fiets af omdat een klootviool voor me opeens de benen stil hield. De Cauber ging uiteindelijk vanzelf. Om 15.15 was ik binnen en ben ik in m'n eentje naar de camping gefietst. Martin bleek zo'n 7 minuten voor me te zijn geƫindigd, Gerald en Andre een klein half uurtje na mij en Theo heeft de toch volbracht en kwam om 17.15 uur binnen.

Gereden : 160/m
Gem.hartslag: 162
Gem.snelheid onbekend