E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, augustus 13, 2009

Training 12 augustus 2009 (52)

"ouderwets" Tubanterrondje met Andrej, Ramon, Henk, Hans, Gerald (jaja...) en ik..

Andrej is de man in vorm en wil het ook graag laten zien. Direct na Delden gaan we al in lijn en vlak voor Hengevelde, net als ik m'n kopbeurtje heb gedaan, poeft Ramon er overheen richting het plaatsnaambordje. Hier halen we ook Gerald bij.

Heel even laten we hem aan het tempo wennen, maar al snel wordt stevig doorgereden, waarbij niemand verzaakt. Bij Diepenheim kom ik beter uit voor de sprint en voel ik alleen Andrej hijgen in mijn nek.. Helaas voor hem weet de oude krijger me niet bij te halen.

Bij Stokkum komt Andrej wederom verkeerd uit, door zijn vele kopwerk, waardoor Henk en ik als eerste over de klinkers denderen. Toch zit Andrej er op het eind weer bij. Ook als we richting Markeloseberg fietsen, blijft onze ouwe maar op kop rijden, zijn eigen glazen ingooiend voor het bergklassement. Inderdaad, op de Markelose berg gaat Ramon aan en weten Henk en ik zijn wiel te pakken, om er vervolgens nog overheen te knallen...

Op de Herikerberg wordt Andrej's poging tot bergkoning verijdelt door een slecht contact tussen zijn schoen en zijn pedaal.. In de afdaling recupereer ik even in Henk's wiel waarna ik Gerald wenk om in mijn wiel te gaan zitten om zo de rest af te troeven.. Net op het moment dat we op volle snelheid zitten, zie ik in mijn linker ooghoek Andrej komen en gooi ik de deur voor hem dicht... Helaas heeft ook Gerald problemen met zijn pedaal en Ramon weet als eerste Goor binnen te rijden, Dit kost hem echter wel een lekke band.

Op de brug moet ik weer alle zeilen bijzetten om Andrej af te stoppen en gooi ik wederom de deur op slot...

Alle agressie komt er vlak voor Delden uit als Andrej met een vaartje van 56 km/u de groep voorbij dendert en alleen Henk en ik weten te volgen (maar ook niet meer dan dat)

Kortom; Andrej is beresterk, maar tactisch een beetje dom... Houd hem in de gaten voor de Run Bike Run in Borne