E d w i n ' s C y c l i n g l o g

Alles over mijn trainingen en andere leuke dingen over wielrennen !!

donderdag, juli 30, 2009

Le Bar Sur Loup 23 juli 2009


ik heb weer echt zin om hier te gaan fietsen en voor vandaag staat de beklimming van de col de vence op het programma. Via le pont gaat het op en af richting vence. Een km of 15, nooit meer dan 5 procent. Voordat ik de col opdraai tank ik nog water bij in de fontein in vence. Daar kijkt een franse wieler toerist me bewonderingswaardig aan en zegt: c'est dur! Hij blijkt gelijk te hebben, de klim is 9 km lang en stijgt gemiddeld 7 procent, aldus de borden die om de km langs de kant van de weg staan. In het dorp begint ie gelijk steil en wordt het eigenlijk niet meer minder. Al rap zit ik op mijn één na kleinste versnelling en al vanaf 3 km moet mijn allerkleinste er ook aan geloven! Het is bloedheet, er staat geen wind en de klim ontaard in een ware marteling. Al snel gaan helm en bril af en overgiet ik me regelmatig met het water uit de fontein. 3 km voor de top begin ik duizelig te worden en overweeg ik voor de zoveelste keer op te geven, maar met een slakkengang ga ik door en bereik ik meer dood dan levend de top! Tussen de toeristenafval plof ik neer en eet ik uitgehongerd 2 muesli repen op om vervolgens mijn weg te vervolgen. Na een stuk plateau met schitterende uitzichten begint de beloning, een afdaling van ruim 3 kwartier. Via de gorges kom ik tenslotte uit op de hoofdweg en plof ik uiteindelijk na twee en een half uur in de campingstoel neer met een koud flesje kronenbourg!